Powered By Blogger

Tuesday, February 7, 2012

Kolam Klcc~



Hai salam semua..
Mcm ner pas cuti ni..
Ok x..Hehe..best kan cuti..
Boleh rehat dekat rumah, jalan-jalan..Hehe..
Mcm sy kali ni bawa afif pg klcc..Hehe..
Jalan sekali bawa afif pg mandi kolam Klcc yg free itu..Hehe..
Bila lagi kan..Free la harus kite bawa..Kng da byar x sempt palak kan..Hehe..Ye la kan klu bawa afif yg tmpt brbyar msti afif jap je mndi..Rugii rasa nye..Hehe..
klu free ni jap je xpe..Haha.
Smlm tgh syok mndi tiba-tiba hujan..
Ape lagi mak guard tiup weeeselll nya itu.. Suruh naik..Hehe..
Mujur gak afif da puas mandi..dukung dia trus dia ok je..
Haha..kalau x puas mau menjerit dia..
dlm bilik air pun kalau x puas msti menjerit apa tah lagi di kolam yg cetek itu..
Haha~ Insyallah akan dtg ade time akn ku bawa lagi Afif..
Kt situ ade gak plyground..besar..best gak..
Tapi malangnye afif x sempat main..
Kdaan x mengizinkn..Akn dtang palk..hehe..
Yealakn klu semua da kite bawa pagi..
Nanti xde palak tmpt kite nk bawa lagi..hehe.. 
Kawan-kawan apa lagi..
try la pg sana..Bersih..Sgt menarik..Lagi 1 kolam nye x dalam sgt..
Selamat..Tapi harus gak di pantau..~
ok u olls.. 
smpi sni dulu..enjoy la dgn gmbr-gmbr afif...kat bawa ek..hehe..
Nanti ada masa kite jumpa lagi..
tata semua..

FREE~ Harus Pergi Tau..
Lagi 1 ku nak kongsi..
Almdullah Afif x demam,sesame or batuk bila
pas mandi berendam lama-lama..
nak tau ku buat ape~
B4 tu aku bg makan ubat demam sikit..
Pastu ,ku pastikan
kepala afif  x kan ku bagi basah..
Biar badan shja..Org tua-tua kata~
Kalau basuh kepala waktu panas tu yg mudah di serang demam..
Almdullah..Afif bebas segalanye..Syukur..

Enjoy Semua~

Pemandangan nak menuju ke kolam ke taman permainan

First Time aku tengok Kolam ni xde orang
Hehe~ Hujan di larang Mandi 
B4 Tu da mandi Pun..Haha


Cantik Kann

Cantik Kan air terjun Tu
Tapi afif x mau Pagi sana
Takut..hehe 

Susana yg best..tenang je


Afif & Ummi Nye

Cetek Je..Hehe

Ku biarakn seketika..
X cari pun ummi nye..

Syok air terjun tu..



Pas mandi boleh la basuh badan kat shower Ini



Seronok nye afif











  
Siap angkat Tangan Lagi..Haha




Cantik Sungguh~
Akan datang ku kan bawa afif naik jejantas Itu sprti mana
My abh bawa aku..hehe
Syok..Tinggi Tau..hehe
Gayat..Hahaha



Afif & Afif

Muka kepenatan


Pas mandi Tido palak

Ok semua Sampi sini dulu Tau..
salam


Thursday, February 2, 2012

Vitamin Tambahan~




Salam semua...

Hari ini Mcm ner Ok x ?
Anak-anak sehat..Moga selalu selalu yer
saya doa kan..

Hari ini sy nak berkongsi..
Tentang Vitamins Curcurma plus Emulsion & Scoot  Emulsion..
Pengalaman sy memberikan 
kepada AFIF RIFQI..
Salah satu cara untuk memsatikan
Kesihatan Afif 
Sentiasa sehat & cergas Selalu..
Itu yang pentingkan..
Mari sy cer cer cite kan Pasal Curcurma Dulu Tau..Berdasarkan pengalaman sy..Hehe..


CUCURMA PLUS EMULSION



Cucurma Plus ni boleh dia ambil seawal

6bulan Dengam sukatan 1 x ½ Sendok Makan..

Ada 2 jenis perisa~ Jeruk & Strawberry

Saya Ambik Perisa Jeruk..( ORen)

Sebab Afif Sy lelaki..Hehe...

Tapi x salah gak ambik perisa Strawberry..

Hehehe..

Cucurma ni lebih byk vitamins and other nutrition daripada Scott Emultion.

Membantu pertumbuhan dan perkembangan,membantu meningkatkan daya tahan tubuh & membantu memperbaiki nafsu makan. 

Saya mula ambik Curcurma ni sewaktu Afif berumur 7 bulan..

Tujuan saya ambik Vitamins ni untuk Afif 

Menghalang Afif dari terjangkit seperti

Batuk & sesame..



Alhamdulillah ~ Dizinikan Nye..
Afif jarang demam,batuk & sesame.. 
Ape tah lagi bila kanak-kanak
di pusat jagaan yg ade sasame batuk
Afif tidak muda terkena..Syukur..
Lagi seronok
Bila waktu makan..
Laju je..
Dalam sehari 3 kali Afif Makan..
Nampak la kat situ
Nafsu Afif Untuk 
Makan x kurang..
Ibu mana Yang x Happy Kan

Ini La gambar Nye.












Multivitamin Anak untuk Tumbuh Tinggi dan Sehat

Mengandung Minyak Ikan Kod, Kalsium, Vitamin D, Temulawak dan Multivitamin


Tiap sendok makan (15ml) mengandung :


Vitamin A 850 iu


Vitamin B1 3 mg


Vitamin B2 2 mg


Vitamin B6 5 mg


Vitamin B12 5 mg


Dekspantenol 3 mg


Vitamin D 100 iu


Kalsium 500 mg


Minyak ikan kod 7,5 mg


Jus jeruk Ekst.


Curcuma xanthorrhiza 10 mg






Indikasi :


- Membantu memenuhi kebutuhan vitamin pada masa pertumbuhan.


- Membantu memelihara daya tahan tubuh.


- Membantu memperbaiki nafsu makan.


Anjuran Pemakanan per hari :


Dewasa : 3 x 1 sendok makan


Anak-anak 6 – 12 th : 2 x 1 sendok makan


1 – 6 th : 1 x 1 sendok makan


6 bln – 1 th : 1 x ½ sendok makan


 

Hehe~ Mcm Tu la..Serba sedikit tentang Curcuma Plus..
Now sekarang Afif da umur 1tahun 5 bulan..
Saya da tukar kepda Scoot Emulsion untuk melindungi diri Afif..
Yang scoot palak Ade 2 jenis perisa
Original & Orange..
Oren Scoot Emulsion
Mengandungi minyak ikad kod, satu sumber yang kaya denagan vitamin A, D serta Hipofosfit.
Tambahan jus oren asli da ramuan-ramuan lain telah
menghasulkan barangan yang halus da licin dengan warna da perasa yang sendiri..
Vitamin A dan D
di dalam minyak k0d
adalah dalam bentuk emulsi yang lebih mudah dihadam..
Saya ambik perisa Orange..Da masuk 5 bulan sy bertukar Scott..
Syukur jarang demam,batuk & sasame..
Yang menarik gak..
Gigi Afif da penuh di usia 1y 3mnth..
Oren scoot ni  membantu memastikan pertumbuhan tulang dan gigi sempurna.
Dalm sehari Hanya sekali ku berikan afif..
Mengunakan suda makan baby..Hehe





Penjelasan Oren Scoot Emulsion




~Membantu membina daya tahan diri dari jangkitan. Minyak Ikan kod 

dan vit A membantu sel-sel epithelial di ruang pernafasan supya sentisa sihat dan mengurangkan risiko jangkitan oranisma di dlm bandan..




Mengandungi vit dan zat penting untk pertumbuhan dan perkembgan kank-kanak yg sempurna.




~Vit A adalah

perlu untuk pertumbuhan otot dan memainkan peranan penting dlm pemeliharaan kesihtan dan kecergasan kanak-kank




~Vit D

adalah perlu untuk pertumbuhan dan pemeliharaan tulang dan gigi yang kuat.

juga mengandugi khasiat yg penting untuk pencegahan penykit tulang lemah







~Mengandugi Kalsium Fosforus membantu memastikan pertumbuhan tulang dan gigi sempurna.




~ mujarab untuk membantu tubuh mendapat keperluan harian Vit A,D, Kalsium Fosforus




Hehehe~ Setakat itu je mampu di kongsi..

harus diingat

Barangan ini hanya boleh diberi kepda byi yg berumur

satu tahun keatas..Hehe

X pun kalau rasa takut-takut

pergi la berjumap doc.

Harus Berjaga- jaga gak tau..

Pesanan Ku untuk anda semua..




Kalau sy rasa-rasa berminat dengan benda ni..

Sangat Mudah di dapati ..

Cari je kat Farmsi,kat kedai-kedai runcit dan sebagi nye..

Tapi kebiasan yg beli benda Dekat watsons..Hehehe




Apa2 pun yg penting dia selalu sihat and jarang sakit..

Kalau is bg good benefit utk anak2 kite

"why not kite try kan".. 

Ibu-ibu yg mengunakan nye apa kata

Kite sama keluarakn pengalaman tentang benda ni..

Kot-kot ade yg ok or x

X pun kongsi Vit ape yg anda gunakan..

Mana tau akan datang sy nk try yg lain palak..Hehe..

Ok u olls setakt ni je tau..

X salah kn berkongsi..




Enjoy semua..

Tata...




Gambar Afif bersama Cucurma plus..Hehe
















Wednesday, February 1, 2012

Percutiaan kali pertama 2012~



Salam semua~ sehat ke..
Maaf yer kawan-kawan da lama saya x updated blog sy ni...Hehe..
Maklum la menjadi seorang ibu & isteri membuat kan diri ku terlalu sibut & padat masa tu..
Dalam masa yg sama sy menjdi seorg prkerja..
Kire boleh la di katakn ibu berkerya..Haha..Lagi 1 idea x datang tu yg stop sekejap..Hehe..
Tapi u olls jagn risau tau hari ini idea sy datang~ 
sy akn kongsi gambar2 percutiaan sy wktu cuti raya cina yg lalu.. 
Sgt happy meriah gak.
Percutiaan kali pertama di thn 2012 di Port Dickson..
3 Hari 2 malam..
Kami 3 beranak..
Papa Ummi & Afif..Yeahh..
Tq gak kepada Geng ku dlm Group Wow~ Gergeos "Wanita Oh Wanita Gorjes".. 
Yg ku kenal dlm Fb iaitu Azureen Ilfikluz..
Yg berkongsi maklumat dgn ku tentang penginapan di Pd..Hehe..
Syukur mendapat Rezki..
Tq yer Bie Achik..
Bagi sy harga murah..Hehe..
Kwan-kawan nak tau siapa dia..Hehe..
Dia la org yg membrikan aku penginapaan yg harga berpatutan..Tq banyak2..Yer..
Kawan2 rasa berminat nk mendapatkn tempat tinggal area pd 
harga yg berpatutan contc la dia ek..
Dlm Fb pun boleh..hehe..mmg syok tempat tu..
Rasa puas hati.. 
Apartment di CORUS PARADISE PORT DICKSON....
Apartment ku berdepan dgn pantai~ 
kedengaraan bunyi ombak di waktu malam..
Sangat best pemandangaan di waktu senja..Kuasa Allah yg sgt cantik..Saat matahari terbenam..Almdullah percutiaan 3 hari 2 malam berjalan dgn baik..ok semua nye..
Paling best Anak Afif Rifqi ku sangat sporting..
X de tangisaan..
X de ragam nye..
Rilek & cool time tu..Haha..
Rasa happy percutiaan itu..Yg x di sangka..
First waktu tu afif bangun matahri da tinggi..Haha..
kebiasan dia bangun matahri x keluar..
Pandai sgguh dia manfaatkn percutiaan dia dr sekolah..Haha..
Bangun lambt..Betul-betul bercuti katanye..Hehe..
Ape pun ku berdoa moga di pjgn umur di beri kesehatan d murahkn rzki..
Akan dtg ade time pasti ku kn bercuti lagi..
Untuk mengertakn hubugan ku antara suami dgn ank ku..Insyallah.. 
ok u olls~..setakt ni yer..
tengok la ek  gambar yg sy kongsi kan..Hehe..

Memag menarik gak menjelah P0rt DIcKsOn..

Selamat Datang
Port Dickson


Cantik sungguh kan..
Berwarna - warni
Pantai kemang~


Port Dickson
Harus beli 
untuk Kenangan



Sangat Tertarik
Bermacam - Macam Ada

Papa Wif Anak


Mereka Menyaksikan
Pemandagan Pantai Yang Luas




First Time
Jejak Kaki Kat pantai
Cool

Pemandangan Air Surut~ Belah Petang
Pemandangan dr bilik





Air Yg Dalam Waktu Pagi



Tengok Si Kecik Ku..
Macam Paham Je Kan..

Apartment di CORUS PARADISE PORT DICKSON....


Lagi Best..Saat Ini Di Tunggu..
Matahari Terbenam..
Ciptaan yg Cantikk



Peneman Afif Sewaktu Mandi
Cumil Kan..



Ni La Afif Rifqi
Redi tuk mandi Kolam..



Sangat Happy bila jumpa Air



Papa & Afif
Mereka Memang Rapat
Ketwa nye mebuat kan hati kami
Rasa Happy



Ummi & Afif
Ku Rasa Happy menjadi seorg Ibu



Tengok Kaki Afif
Dia geli Tau..Haha
  
Time Mandi Pantai


Seronok Bila da jumpa Air yg Bnyk..


Hehe~ Saat Yg d tunggu Da tiba..


Happy afif tau.


Papa Melayan Anak


Hehe~ Hope dia paham Ape benda Itu..


Bagi peluang Bebas



Sama Kan Mereka



Ape2 pun Tq semua datang Ke blog sy..
Hope enjoy 
Jumpa lagi Tau
Salam..
Tata...




Wednesday, January 18, 2012

Berkongsi~








"SETIAP PAGI SEDEKAHKAN AL-FATIHAH 
KEPADA KEDUA IBU BAPAMU 
(TAK KIRA MASIH HIDUP @ TELAH TIADA) 
NESCAYA PINTU REZEKIMU AKAN 
TERBUKA BUAT KAMU







salam semua..

mcm ner hari ni sehat ke..
hari ni ku mau berkongsi 1 ilmu yg baru ku tau.

Tentang surah Al-Fatihah..

Bukan shja khas tuk org yg pergi  &  lama pergi tapi kite gak 
boleh baca kn untuk ibubapa kita yg still ada lagi..
Rasa gembira bila  ku dapat tau ilmu ini..
Insyallah akn ku buat tiap hari..

Berguna gak FaceBook ini
Apa yg kurang kite tau
Terus jadi Tahu..
Terima kasih kepada
yang mengshre gmbar ini
dan ilmu ini..

Ape-apa pun ibubapa penting dlam semau hal
Tengok salah 1 nye

"NESCAYA PINTU REZEKIMU AKAN 
TERBUKA BUAT KAMU"


U olls tau x
ku gak minat 
Dgn Orang yg dalm gambar di ats tu
Hehe~
Tersangat nak jumpa dia..
Haha..
Moga Allah izinkan Nye..

Coletah nye 
Kadang-kadang buat ku tertawa..
kalu ku berkesempataan
ku pasti akn tengok ulngan
Bersama 
Dato Fadilah Kamsah..
Hehe~ Seronok Gak..
Ku suka cara dia menyampikan..
Ayat yg x boleh ku lupakn

"Ceria-ceria selalu"..

Lagi satu dia ayat yg selalu ku gunan kan

"Sebaik-Baik Kite merancang
Perancangan Allah lagi baik"

Lagi yg terbaik yg ku suka dengar

"Org yg terbaik ialah org yg paling byk memberi manfaat kpd org lain. 
Utk hari ini, jadikan diri anda yg terbaik dgn memaafkan, mendoakan, membantu org tanpa berkira, ceriakan n rangsang org buat kebaikan".


Yeahh~ sungguh bermaknan setiap ayat itu..

Ape-ape pun motivasi penting gak tuk dri kite
supya kite dpat semangat yang kuat & boleh menyakinkan diri  kite sendri bila
kite diuji menghdapi prob yg big..
Insyallah..

Yang penting Doa Usaha..

Tata Semua~
Datang Lagi Yer..